عوامل موثر در نحوه استعلام قیمت جعبه مقوایی

قیمت جعبه دارویی

اگر تا به حال گذر شما به چاپخانه افتاده باشد قطعا کلماتی مانند دور ماشین چاپ، فرم بندی و … را شنیده اید. این اصطلاحات کلمات پر کاربردی در حوزه­ ی چاپ برای محاسبه قیمت محسوب می­ شوند. در این مطلب تلاش براین است که فارغ از نحوه­ ی محاسبه و ابزار محاسباتی مورد استفاده چاپخانه­ ها و تولیدکنندگان جعبه­ های مقوایی، به عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده­­ ی جعبه­ ی مقوایی  و به طور اختصاصی  نحوه محاسبه قیمت جعبه دارویی بپردازیم:

عوامل مهم

  • نوع مقوا: با توجه به درخواست مشتری و ماهیت محصولی که قرار است درون بسته قرار بگیرد، مقواهایی نظیر ایندربورد(F.B.B)، پشت طوسی(WLC) و … برای یک پروژه انتخاب می­ شود. برای کسب اطلاعات بیش­تر راجع به انواع مقوا و تاثیر آن بر قیمت تمام شده­ ی یک محصول چاپی با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  • نوع روکش: روکش­های مختلفی اعم از سلفون، یووی، ورنی و … برای افزایش زیبایی سطح چاپ شده مورد استفاده قرار می­ گیرد که بسته به نوع روکش استفاده شده می­ تواند تاثیر به­ سزایی در قیمت محصول داشته باشد.
  • ابعاد جعبه یا سفارش چاپی: ابعاد جعبه یا سفارش شاید مهم­ترین فاکتور تاثیر گذار روی قیمت محصول باشد. هرچه ابعاد جعبه بزرگ­تر باشد، مساحت بیش­تری را در چیدمان به خود اختصاص داده و قیمت افزایش خواهد یافت. از طرفی دیگر با افزایش ابعاد یک محصول، دور چاپ ماشین چاپ افزایش یافته که این مساله باعث کاهش هزینه های اولیه آماده سازی به ازای هر محصول می شود.
  • تیراژ: تیراژ یک محصول تاثیری دوگانه روی قیمت تمام شده ­ی محصول دارد. طبیعتا با افزایش تیراژ قیمت کل یک پروژه افزایش می ­یابد اما هزینه­­ های ثابت اولیه برای آماده­ سازی دستگاه ­ها تقسیم بر تیراژ محصول شده و در حقیقت قیمت تمام شده­ ی هر عدد کم­تر خواهد شد.
  • تعداد و نوع رنگ یک پروژه: پروژه­ های چاپی بسته به طرح و نیاز مشتری می­ توانند تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و یا بیش­تر باشند. هرچه تعداد رنگ یک پروژه بیش­تر شود به خاطر مرکب مصرف شده­ ی بیش­تر و همچنین زمان چاپ طولانی­ تر، قیمت تمام­ شده افزایش می ­یابد. در مورد نوع رنگ هم باید به این نکته اشاره کرد که ۲ نوع رنگ استاندارد(چهار رنگ زرد، قرمز، آبی و سیاه) و ساختگی(رنگ پنتون) برای یک پروژه چاپی مورد استفاده قرار می­ گیرد. پروژه­ هایی که در چاپ آن­ها از سیستم رنگ ساختگی استفاده می­ شود طبیعتا قیمت بالاتری خواهند داشت.
  • خدمات تکمیلی: در بعضی از موارد یک پروژه نیاز به عملیات تکمیلی مثل طلاکوبی، برجسته­ سازی و … پیدا می­ کند. طبیعتا با افزایش خدمات تکمیلی انجام شده روی یک محصول چاپی قیمت تمام شده نیز افزایش می­ یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *