طراحی جعبه دارویی و انواع بسته بندی دارویی

طراحی جعبه دارویی

جعبه دارویی در رده بندی بسته بندی های بهداشتی قرار می گیرد. چاپ و طراحی جعبه دارو باید متناسب با شرایط و ضوابط مشخصی باشد که از سوی وزارت بهداشت هر کشور بخشنامه می شود. اولین اصل مهم استفاده از مقواهای بهداشتی می باشد، اصل دوم استفاده از اشکال و علائم مشخص کننده دارو در چاپ جعبه می باشد. مورد سوم که بیشتر تشویقی است تا اجباری استفاده از طرح های خلاقانه و با کیفیت می باشد، داروی تولیدی باید توان رقابت با مشابه خارجی را داشته باشد، یک طرح خلاقانه تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد مصرف کنندگان دارد.

دلیل پراهمیت بودن چاپ و بسته بندی دارو چیست؟

ممکن است خیلی از افراد بسته‌ بندی دارویی را امری بی‌دلیل و همراه با هزینه اضافی تلقی کنند. اما این طرز تفکر اصلا صحیح نیست و آن‌ها باید بدانند که یکی از مهم‌ترین موضوعات در عرضه محصولات دارویی به بازار، همین چاپ و بسته‌بندی خواهد بود. کیفیت دارو با بسته‌بندی آن رابطه مستقیمی دارد. به عبارتی می‌توان گفت حفظ کیفیت دارو در گرو استاندارد بودن طراحی جعبه دارویی است.
همچنین برای این که داروها در برابر عوامل مختلفی محافظت شوند و ثبات آن‌ها به بهترین شکل حفظ شود، باید از بسته‌بندی مناسب و درخوری برخوردار باشند. بد نیست بدانید خطاهای دارویی با استفاده از بسته‌بندی‌های بسیار مناسب کاهش پیدا خواهد کرد. چون داروها نام‌ و شکل ظاهری مشابهی دارند و ساختار و فرمولاسیون آن‌ها با یکدیگر تفاوت می‌کند که در صورت مصرف اشتباه، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بار خواهند آورد. برای همین به منظور کاهش چنین خطاهای دارویی، باید شرکت‌های عرضه‌کننده از جعبه دارو مناسب استفاده کنند.

مواردی که شما به عنوان تولید کننده دارو باید مد نظر داشته باشید

در تولید داروهایی که مناسب مصرف کودکان و نوجوانان هستند طرح های مناسب و جذاب برای رده سنی شان را در نظر بگیرید. سعی کنید طرح های چاپی مورد نظرتان در عین سادگی جذاب و قابل اعتماد باشند، برای هر دارو از یک فونت، طرح، رنگ غالب و لوگو خاص استفاده کنید زیرا این چهار مورد تصویرساز داروی شما در ذهن مصرف کننده هستند.

در چاپ جعبه روی برند شرکت خود بیش از اندازه مانور ندهید، شما انواع مختلفی از داروها را تولید می کنید و لوگویی که برای هر نوع دارو در نظر می گیرید باعث شناخت آن توسط مصرف کننده می شود، نام و لوگوی برندتان که یک طرح ثابت روی هر جعبه است را، در درجه دوم قرار دهید. و مورد آخر اینکه: استحکام، ظرافت و زیبایی بسته بندی شما مساوی است با: استحکام اعتماد مشتریان. کیفیت چاپ و بسته بندی هرمحصول، تاثیر مستقیم روی شناخته شدن برند تولید کننده و هم چنین فروش آن محصول دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *