جعبه مواد غذایی

جعبه مواد غذایی

مهم ترین عامل در نگهداری مواد غذایی بسته بندی یا جعبه های قابل استفاده می باشد که از ورود هرگونه آلودگی و میکروب به داخل آن جلوگیری کند. از این حیث که جعبه مواد غذایی مستقیما روی سلامت افراد جامعه امکان دارد تأثیر گذار میباشد.

از آنجا که محصولات غذایی جزء نیازهای اولیه و ضروری مردم می باشد نیازمند است که کاملا سالم و به دور از هر آلودگی تولید شده باشد و به دست آنها برسد.

جعبه مواد غذایی جنبه تبلیغاتی هم دارد بنابراین هرچقدر زیبا و شکیل باشد بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. بهتر است برای مواد غذایی از مقوای بهداشتی یا ایندربرد استفاده شود.چون این مقواها تایید شده بهداشت جهانی هستند. این مقواها در گرماژهای مختلفی وجود دارد که مقاومت جعبه نسبت به گرماژ مقوا بالا و پایین می شود.

باتوجه به سایزهای مختلف بسته بندی مواد باید باتوجه به سایز محصول مورد نظر طرح تیغ و قالب برای آن ساخته می شود. بعد از طراحی هم فیلم و زینک برای محصول ساخته می شود تا کارهای چاپ انجام شود.

صنایع تولید کننده مواد غذایی برای اینکه بتوانند محصول تولید شده خود را روانه بازار کنند باید از جعبه های غذایی کمک بگیرند. جعبه های غذایی امکان ارسال مواد غذایی را به بازار مصرف فراهم میکنند و همچنین از نفوذ عوامل فساد زا به داخل مواد غذایی به خوبی جلوگیری میکنند.

جعبه های غذایی اطلاعاتی را بر روی خود جای داده اند که این اطلاعات میتواند برای خریدار بسیار مفید باشد. در واقع خریدار با مشاهده اطلاعاتی که بر روی جعبه های غذایی درج شده است تصمیم به خرید میگیرد. جعبه های غذایی بر اساس نوع موادی که درون آنها قرار میگیرد از ابعاد متفاوتی برخوردار هستند و همچنین  ضخامت جعبه نیز متغیر خواهد بود.

تولید جعبه های غذایی

در تولید جعبه های غذایی یکی از موارد بسیار مهمی که توسط تولید کننده باید مد نظر قرار بگیرد بهداشتی بودن جعبه میباشد. جعبه ها باید کاملا بهداشتی بوده  تا مواد غذایی درون آن فاسد نشوند و همچنین هیچگونه آلودگی از جعبه به داخل مواد غذایی راه پیدا نکنند. اما در تولید جعبه های مواد غذای باید به گونه ای عمل شود که خریدار بتواند به راحتی ماده غذایی را از درون جعبه به بیرون انتقال دهد و مشکلی در خارج کردن ماده غذایی نداشته باشد. برای سفارش تولید و چاپ جعبه های غذایی استاندارد و کاملا بهداشتی میتوانید با مجتمع چاپ و بسته بندی پویا هنر نوین یکی از مجموعه های فعال در زمینه چاپ  و تولید جعبه تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *