جعبه بسته بندی و جعبه سازی

جعبه بسته بندی

جعبه بسته بندی جزء لازم و ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. علم طراحی و چاپ بسته بندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه‌ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد.

ساخت جعبه بسته بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تولید بسته‌ها می‌شود. بسته‌ بندی بطور بسیار جامعی بر زندگی ما سایه افکنده است، بطوری‌که ما در تمام اطراف خود آنرا مشاهده می‌کنیم.

بسته بندی با جعبه‌های کارتنی

از ورق کارتن برای تولید جعبه کارتن مادر، بسته بندی صنعتی، بسته بندی میوه و جعبه‌هایی که باید از کالای درون خود در برابر ضربه محافظت نمایند استفاده می‌شود. ورق کارتن معمولن در دو نوع سه لایه و پنج لایه تولید می‌شود.

در تولید ورق کارتن سه لایه یک ورق فلوتینگ در میان دو لایه کاغذ قرار می‌گیرد. اما در تولید ورق کارتن پنج لایه یک ورق کاغذ بازیافتی در میان دو ورق فلوتینگ قرار می‌گیرد. و دو لایه کاغذ مرغوب‌تر در دو سوی آنها روکش می‌شود. برای روکش بیرونی از کاغذهای با کیفیت تر که از ترکیب خمیر کاغذ و الیاف تولید شده باشند استفاده می‌شود. تا شرایط چاپ مستقیم روی ورق کارتن فراهم گردد. ورق کارتن پس از تولید و از دست دادن رطوبت، با داشتن رطوبتی در حدود ۷ درصد به ورقی خشک و محکم تبدیل می‌شود.

فلوتینگ ورقی است که پس از گذر از غلطک کروگیت در ماشین ورق سازی، به صورت کنگره ای درآمده و به عنوان لایه میانی ورق کارتن استفاده می شود. برای تولید این کاغذ از خمیر بازیافتی استفاده می‌شود. با این تفاوت که در تولید کاغذ فلوتینگ نشاسته به خمیر آن اضافه می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *