تولید جعبه های مقوایی | POOYA HONAR NOVIN

تولید جعبه های مقوایی

جعبه ممکن است از مواد با دوام مانند چوب یا فلز و مواد غیر با دوام مانند مقوا تولید شده باشد . کاغذ از معمولی ترین مواد خامی هستند که جهت تولید جعبه مقوایی استفاده میشود . انواع مختلف جعبه های مقوایی که بسیار پر مصرف هستند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.جعبه های مقوایی در شکل های مختلف تهیه و تولید میشود مانند جعبه های مقوایی مستطیلی که از این نوع جعبه ها برای بسته بندی کالاهای به وزن پایین و یا کالاهایی که بسته بندی اولیه را دارا و برای حفظ ظاهر کالا از این بسته بندی استفاده می شود.از موارد مصرف این نوع جعبه می توان به جعبه های انواع چای، جعبه های دارویی، جعبه مداد رنگی، جعبه اسباب بازی و …. اشاره نمود .

انواع جعبه های مقوایی

این دسته از جعبه ها، از مقوای ایندربورد در وزن های ۲۵۰ ، ۲۷۵ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ و ۴۰۰ گرمی تولید میشوند. مقوای که در جعبه سازی های ایران به ایندربورد، و یا ایندل برد معروف است ، در قسمت اصلی این نوع جعبه، مواد بازیافتی( مانند مقوا پشت طوسی ) بکار رفته و در دو طرف دیگر لایه پالپ سفید یا نخودی با درصد پالپ بیشتر استفاده شده است . هر چقدر لایه پالپ سفید یا نخودی رنگ ضخیم تر باشد، درجه مرغوبیت آن بالاتر میباشد.
کاربرد این جعبه ها، تولید جعبه های مصرفی در زمینه های مواد غذایی خاص، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات دارویی و اقلامی که دارای حساسیت بالا از نظر بسته بندی بهداشت است، می‌باشد.

مقوا در ضخامت های مختلف موجود می باشد مقوا ایندربرد بدلیل تراکم بالا موارد تشکیل دهنده آن دارای بافت بسیار محکم تری نسبت به دیگر انواع مقوا می باشد و می توان گفت جعبه های تولید شده از این نوع مقوا نسبت به دیگر جعبه ها بسیار محکم تر هستند چون در تولید این مقوا از بهترین مواد اولیه مرغوب استفاده شده و این مواد بازیافتی نمی باشند در تولید جعبه های محصولات غذایی ،آرایشی و بهداشتی از این مقوا استفاده می شود تمام خدمات پس از چاپ ماننده : چاپ رنگ پنجم ، مرکب های خاص، طلایی و پنتون ، طلاکوب و نقره کوب ، برجسته کاری ، یووی ، سلفون کشی به دلیل ویژگی های خاص مقوا که سطخ صاف آن می باشد بسیار جلوه بیشتری نسبت به دیگر مقوا ها دارد در آخر برای اینکه مخاطبان این نوشتار درک صحیحی از این نوع مقوا داشته باشند باید گفت تمام جعبه های دارو که داروخانه ها موجود می باشد و یا برخی از ولت هایی که در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها برای شبکه نمایش خانگی عرضه می شوند از نوع مقوا ایندربرد می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *