کارتن مادر | تولید کارتن در صنعت بسته بندی

کارتن بر اساس سایز و اندازه و ضخامت و جنس و کاربرد دسته بندی می شود . هر شخص متناسب با نیاز خود تصمیم می گیرد که چه نوع کارتنی را خریداری کند . کارتن ها در کسب و کار های مختلف کاربرد های متفاوتی دارند . با توجه به زیاد شدن تنوع کسب و کار ها نیاز به کارتن های مختلف حس می شود . یکی از این انواع کارتن ها ، کارتن مادر است . یکی از انواع کارتن است که در صنایع بسته بندی به ویژه بسته بندی مواد غذایی و ظروف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . برای آگاهی از اینکه اصلا این کارتن چیست ، قیمت کارتن مادر و کاربرد های آن این محتوا را دنبال کنید.

کارتن مادر چیست؟

کارتن مادر یک نوع کارتن بسته بندی است که برای بسته بندی مواد غذایی و ظروف و … مورد استفاده قرار می گیرد . یک کارتن است که تعدادی کارتن دیگر را در خود جای می دهد . اگر بخواهیم برای کارتن مادر مثالی بزنیم می توانیم به کارتن چای کیسه ای  ، کارتن خرما ، کارتن ظروف اشاره کنیم . در واقع کاربرد کارتن مادر برای سهولت در حمل و نقل و بسته بندی بزرگ تر برای فروش در تعداد بالاتر است.

مزیت استفاده از کارتن مادر

با توجه به بالا رفتن درخواست مردم در صنایع غذایی، دارویی و… تقاضا برای خرید جعبه مادر هم از قبل بیشتر شده است. بی شک خرید کارتنی که بتواند از هزینه های بسته بندی شما کم کند، یک خرید عاقلانه است. خرید کارتن مادر یکی از واجبات هر نوع کسب و کاری که نیاز به پخش محصولات دارد، است. حمل و نقل آسان، قیمت پایین تر، مقاومت بالا تر و قابلیت بازیافت از مزیت های این کارتن است. پویا هنر نوین  یکی از شرکت هایی است که در زمینه جعبه سازی  و  کارتن سازی فعالیت گسترده ای دارد.

نوع مقوای استفاده شده در ساخت کارتن مادر

همان طور که گفته شد کارتن مادر مقوایی جعبه‌ای با ابعاد بزرگ برای جای دادن جعبه های مقوایی درون آن است. بنابراین باید دارای بدنه‌ای محکم و مقاوم در برابر تحمل وزن بالای کالاهای درون خود را داشته باشد. از طرفی دیگر برخی از افراد تمایل به داشتن بسته‌بندی شخصی خود هستند. در این شرایط نیاز است تا طرح مورد نظر کاربر بر روی کارتن مادر چاپ شود. بنابراین مقوای استفاده شده در ساخت این کارتن ها باید قابلیت چاپ را نیز داشته باشند. به همین دلیل قبل از انتخاب نوع مقوا انتظارات مشتریان طبق کاربرد کارتن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت بهترین و مناسب‌تری جنس برای این منظور انتخاب می‌گردد.

توجه داشته باشید که تعداد لایه‌های مقوای به کار رفته در بدنه کارتن ارتباط مستقیمی با استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه و تحمل وزن بالا دارد. پس برای کسانی که به دنبال کارتنی برای بسته‌بندی کالاهای سنگین یا شکستنی هستند سفارش و خرید کارتن ۵ لایه پیشنهاد می‌شود. در صورت نیاز به بسته بندی محصولات سبک می توان کارتن‌های سه لایه را خریداری کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *